Tisdag 24/9



När jag inte äter/tänker/lagar/bakar LCHF så studerar jag min andra termin till ämneslärare med inr. mot arbete i grundskolans senare år samt gymnasium med ämnen samhällskunskap och svenska vid Stockholms universitet. Jag trivs fantastiskt bra med detta och ångrar inte en sekund att jag som 24 år sa upp min heltidstjänst som undersköterska och vågade hoppa på det här. Jag har nog haft någon slags orealistisk bild av universitet och tänkt att jag inte skulle klara det. Men nu sitter jag här och har klarat varenda tenta hittills! (Jag vet, tids nog kommer den dagen också..) 
Dock blir man lite bitter en dag som denna. Beger mig till akademibokhandeln vid universitetet för att inhandla kurslitteratur till en 7.5hp kurs, för övrigt fem böcker. Hittar två av dem men det visar sig att två är slut hos förlaget och går därmed inte ens att beställa och en är beställd och bör komma in snart. Så det är bara hem och leta om någon bokhandelssida har kvar dem. Suck! Dessutom gick de två böcker jag fick tag på på 900 spänn..

Kommentera här: