Onsdag 13/11

Idag har jag också befunnit mig hemma och inte i skolan. Har en lugn vecka nu men borde egentligen börja skriva på min tenta för att slippa en stressvecka kommande vecka. Men det är mycket man borde göra här i världen men det är inte alltid man gör det man borde. Jag är dessutom av den tron att det löser sig alltid.
Istället har jag alltså tagit en promenad ner till centrum för att handla lite grejer och på vägen tillbaka gick jag förbi Röda Korsets lilla affär. Hittade ett GÄNG spetsdukar som vi ska ha till vårt bröllop i juni nästa år. Tanken är att vi ska använda vita lakan som "underdukar" och sedan ha udda spetsdukar som vi har färgat i olika fina pasteller ovanpå lite fint utspritt. Dessutom hittade jag sex assietter med guldkant på, eventuellt också till bröllop, annars passar de helt enkelt perfekt hemma här i skåpet. Får ta bild och visa senare!
 
Igår blev det chorizogryta med shiratakinudlar. Gött!
 
För 3 pers:
  • 250 g chorizo (vi köpte den på LIDL, hög kötthalt och lite kollisar!)
  • 1 paprika
  • 1 gul lök
  • 50 g champinjoner
  • 1 tetra kokosmjölk
  • 1 klick creme fraiche
  • 1 paket shiratakinudlar
  • Paprikapulver
  • Cayennepeppar
  • Salt och peppar
  • Smör till stekning
Börja med att steka korven och grönsakerna i en klick smör. När det stekts en stund och grönsakerna känns hyfsat mjuka tillsätter du kokosmjölken och kryddorna. Låt koka ihop en stund. Tillsätt en klick creme fraiche efter en stund, OM du tycker att grytan verkar lite för lös. Skölj under tiden av nudlarna och tillsätt de i grytan precis innan servering så de blir snabbt uppvärmda. Servera med en liten grönsallad.
 

Kommentera här: